Alpha males vs. beta boys

Alpha males vs. beta boys

Admin

3 Jan 2017 på 08:30
Hej med jer alle og godt nytår. I min færd på nettet er jeg nu et par gange stødt på konceptet Alpha males og beta boys/males.

Jeg tænker at i cuckold relationen er der ikke nogen tvivl om hvem som er hvem så det vil jeg ikke spilde tid på at forklare.

Flere steder hævdes det af man er født ind i disse kasser eller i det mindste opvokset / udviklede sig ind i dem.

Selv ved jeg ikke helt hvad jeg tænker om det, på nogen punkter giver det super mening og på andre punkter slet ikke.

Jeg er nysgerrig for om andre herinde kender konceptet og selv har gjort sig tanker om det.

Jeg ved at det er en meget filosofisk tanke men i hele cuckold relationen er den jo super spændende.

Lad høre jeres tanker om det.

Godt nytår, Bjørn

cucknbull

3 Jan 2017 på 13:26
Jeg ve d ikke hvor ens, mine, lyster kommer fra.
Men noget jeg ved er at visse af mine lyster har jeg haft med mig så langt tilbage jeg kan huske, og andre er kommet til senere hen, og disse har så igen udviklet sig.

Fra "starten" har jeg har lyst til både kvinder og mænd.

Som teen, og med mine første kærester, var jeg jaloux.
Så fik jeg en kæreste, der havde en kæreste (han vidste ikke noget, lang og besværlig historie, som jeg til den dag idag ikke kan finde hoved eller hale i).

Senere fik jeg en anden kæreste som jeg delte med andre.
Så fik jeg en elskerinde som jeg delte med andre, og som selv havde kærester.

Så fik jeg en kone som gerne ville prøve at lege med andre, ikke samleje, men tændte på at se 2 fyre sutte og selv være med i legen.

Så fandt jeg ud af der var noget der hed hotwife og cuck. Men det med at ydmyge cuck'en, at han var mindre og dårligere end andre tændte mig selv ikke.. lige indtil en dag hvor det gjorde.

I dag er jeg en cuck wannabe med en trang og lyst til at se min kone med andre mænd, større og bedre mænd.. der fortæller mig at jeg og mit udstyr er ringere end de er.

Det var den korte udgave.
OM jeg er født cuck/beta.. jeg ved det ikke. Jeg tror det ikke. Jeg tror måske at man er født med en præference til den ene eller anden anden side, eller begge, men fetishes som cuck eller SM eller whatever er noget der kommer senere.

Tja, det var mit indspark.

fourtynine

3 Jan 2017 på 14:03
Som cuckold er der ingen tvivl om, at man er beta under forløbet, men det hindrer ikke, at selve det, at hun får lov til at få en anden kan være en del af cuckolds dominans i dagligdagen. Vi har dyrket legen gennem en godt ti årig periode. I de seneste år med en fast husven, dels hos os og dels hos ham. Vi spiser sammen. De dyrker sex, mens jeg passer dem op, fotograferer og og indimellem deltager i kortere passager, mest med kys og slikning af hende. Vi sover altid sammen, dyrker sex natten igennem, som vi nu vågner til og slutter med morgensex, hvor han kommer i hende først og jeg slutter af, for til sidst at slikke hende ren inden morgenmaden.

Rollefordelingen er helt klar. Hun koncentrerer sig om ham og deres sex, men på en måde, så hun pirrer og udfordrer mig, og alligevel ofte afviser mig, når jeg får lyst til hende. Ofte med den begrundelse at hun ikke kan mere, for straks efter at fortsætte med ham igen.

Det har hidtil altid været mig, der har lavet aftaler om hvornår og hvor vi skulle mødes. Det har vi nu ændret, så det er hende, der aftaler.

Trods det forløb er der ingen tvivl om, at jeg i dagligdagen er den styrende i forholdet og hvis jeg beslutter, at vi skal holde pause, finde en anden husven eller stoppe helt, så bliver det sådan. Spilllereglerne er helt klare og dem drøfter vi løbende.

Lysten til cuckold rollen, fantasierne jeg har før vores møder og den måde jeg udtrykker min seksualitet på både før under og efter vores møder følger et mønster, jeg har fantaseret om siden mine tidligste teen-
ager år.

Jeg går i almondelighed for at være en meget stærk leder i dagligdagen, men cuckold, det er og bliver jeg, når min kone og jeg udlever vores seksuelle lyster.

ældre Herre

3 Jan 2017 på 14:25
Jeg har ofte tænkt på hvor de lyster vi nu engang har kommer fra. Nogle af os lever et normalt liv og opdager så måske lidt tilfældigt at der kan være noget pirrende ved enten at man styrer eller bliver styret.
Har det ligget i os hele tiden og kommer det frem ved et tilfælde ?

I et cuckoldforhold må der nødvendigvis være to om at udvikle forholdet når først tankerne er blevet forløst ved samtaler omkring emnet. Dette kan ske tidligt eller sent i forholdet

Men også Dominerende og Submissive opdager på et eller andet tidspunkt at de har nogle lyster som går i en retning.

Jeg var ret gammel da jeg opdagede at jeg gerne ville dominere, jeg vil tro omkring 50 år og hvor kom det lige fra ?
Arbejdsmæssigt har jeg haft jobs hvor jeg havde ansvar for en masse mennesker og egentligt styrede dem, men på en god og fornuftig måde.
Men jeg søgte at komme i den styrende rolle og påtage mig det ansvar dette medførte.

Men den styrende rolle og min senere opdagelse at jeg var til dominans - kan det have en sammenhæng ?

Jeg har været "elsker / Bull" i flere cuckoldpar, og har også været husven og har altid været den der tager styringen. Det falder naturligt for mig.

Men det er da noget man kan gå og fundere over - hvor kommer det fra ?
Redigeret af ældre Herre 3 Jan 2017 på 14:27

jorgensen5800

3 Jan 2017 på 14:31
For M her, er det ikke nødvendigvis så kasseopdelt, men mere dynamisk. Han er meget Alfa, både professionelt og privat, og søger netop derfor ind imellem beta-personligheden, for at blive udfordret som den styrende og kontrollerende.

Baloot

9 Jan 2017 på 21:28
Her er lidt info om de to slags mænd :-):
6mag.dk/alfahan-vs-betahan/

Admin

10 Jan 2017 på 08:18
Baloot,
Er naturligvis glad for dit input men synes at teksten virker meget Google Translate oversat og ekstremt overfladisk i forhold til emnet.
Men tak for dit input.

ældre Herre

10 Jan 2017 på 09:08
Det noteres i den oversatte artikel at Beta fyre har lavt selvværd.

Jeg vil bestride den påstand for jeg har mødt Beta mænd som bestemt havde en rank holdnig og styr på deres tilværelse, men blot sexuelt havde valgt det på en anderledes måde fordi de føler for det.

Jeg tror ikke man kan definere mennesker på denne måde. Der kan også være Alpha hanner der både er ustrukturerede og har et frygteligt rod i deres liv selvom de føler at de tilhører Alpha gruppen. Dem har jeg også mødt nogle af.
En af mine sexvenner er klart en Alpha han og han har haft et så ringe selvværd af forskellige årsager at han nærmest var flæbende.

Man kan jo ikke bare kalde folk for alkoholikere fordi de godt kan lide en øl.
Mennesker er forskellige uanset hvor deres tændingspunkter ligger.
Redigeret af ældre Herre 10 Jan 2017 på 09:09

MrAverage

10 Jan 2017 på 21:05
Helt enig "ældre herre", man kan ikke generalisere så meget.
Jeg har endda været husven (som man kaldte det "i gamle dage") host et par der var lidt ældre end jeg, og han var bestemt ikke en betahan i den forstand artiklen definerer det. Han havde højt selvværd, høj status men nød bare at se sin kone sammen med en anden mand og få hende tilbage i "brugt" stand. Bevares, han gav udtryk for at jeg var overordentlig udholdende og viril, mere end han selv, men det var ikke fordi han havde lavt selvværd på grund af det.

Admin

11 Jan 2017 på 16:08
Nu har jeg efterhånden læst nettet tykt og tyndt omkring emnet og kan efterhånden konkludere at der ikke findes et entydigt svar på hvad som er hvad. Ud fra alle de ting jeg har læst har jeg derfor dannet min egen holdning om Alpha, beta og omega mennesker.

Jeg er nu efterhånden nået til en overbevisning om at konceptet faktisk eksistere og fungere fuldt ud i virkeligheden, skønt mange nok ikke er opmærksomme på det.

Da denne side jo omhandler Cuckolding så tager jeg naturligvis udgangspunkt i cuckold forholdet men laver undervejs nogle paralleller til "den anden verden."

Ved første øjekast på Alpha / beta konceptet virker det ret tydeligt at det hele handler om fysik og den måde man som menneske agere på - dermed også et udgangspunkt i at alle cucks er betaer og alle Bulls er Alphaer. Det kunne næsten ikke være mere forkert.

Definitionen om man hører til den ene kategori eller den anden handler mere om mindset end det handler om fysisk udstråling eller for den sags skyld ting man gør. En bodybuilder, der er direktør og mange millionær kan ligeså vel være en beta som sutten nede på bænken og ligeså kan sutten på bænken være super Alpha.

Er det skidt at være beta? Nej - på ingen måde, lad være med at føle dig som mindre end alle andre. Min påstand er at op mod 85% af alle mænd (i vesten) er betaer. Det er vi fordi vi er opdraget med ligestilling, respekt for hinanden osv. osv.

En beta kan have et lykkeligt ægteskab, en god karriere, være sund, viril og alle de ting der nu følger med.

Eksempel på en Bull der tænker han er Alpha men udviser beta tendenser:
I vores liv er vi stødt på Bull´s der har betegnet sig selv som Alphaer men når det kommer til sandhedens time og soveværelset er fundet kan de nærmest kigge og spørge om lov til at røre ved Mira.

Ovenstående synes at være et godt eksempel og jeg tror at mange af jer læsere har oplevet lignende situationer. En Bull der spørger om lov er ikke Alpha, han er beta - og det er der ikke noget galt i, han er bare ikke Alpha.

Den ægte Alpha er styrende, dominerende, vandt til at få det han ønsker, når han ønsker det. Han er typen der ikke spørger om lov og han tøver ikke med at tage det som han mener er hans.

En Alpha kigger ikke tilbage og stiller sig selv spørgsmålet om det nu var rigtig det han gjorde, hans mindset er super fokuseret på at det han gør ER rigtig.

Kan en beta blive en Alpha?
Ja - det kan han sagtens. Men ikke ved de handlinger han foretager. Er man beta ligger det dybt indgroet at respektere og kommunikere. Muligt at man kan prøve at pushe sig selv frem som Alpha men tror de fleste kvinder vil kunne mærke at det er fake - måske ikke de første ti minutter, men i løbet af et tidsrum vil det komme frem.

Hvis en beta skal blive til en ægte Alpha handler det om mindsettet. Det er hele livsopfattelsen der skal skubbes til for at kunne blive en Alpha.

Eksempel fra mig selv:
Jeg er uden tvivl en beta. Det betyder meget for mig at få påskønnelse ikke kun fra Mira men også familie, venner, arbejde.

Hvis jeg tog på en date med en fremmed pige og gjorde alle de Alpha ting jeg kunne komme i tanke om, styrede hvem der drak hvad, holdte samtalen hvor jeg ville have den, ikke bryder øjenkontakt, ligger en hånd på hendes lår osv.

Hvis jeg gjorde alle de ting ville mit hoved konstant være fokuseret på at være Alpha og mit mindset ville være et helt forkert sted - ergo blot ville jeg blot blive en "Alpha-wannabe". Jeg tror endda at jeg ret kort inde i daten ville tabe mine kort på gulvet og virke usikker og dermed falsk.

De små forskelle på beta og Alpha

Det bliver naturligvis en smule generaliserende men jeg tror at en beta laver flere sætninger med spørgsmålstegn hvor Alphaen bruger udråbstegn.

Eksempel:
Skal jeg hente dig kl. 20? - Jeg henter dig kl. 20!
Må jeg komme i dig? - Jeg kommer dybt i dig nu!
Kunne du tænke dig at...? - Jeg kunne tænke mig at...!

100% Alpha - 100% beta
Det er nok meget svært at være 100% det ene eller det andet. Selvom jeg nu er nået til en erkendelse af mit beta status kan jeg da alligevel se at der er steder i mit liv hvor jeg opfatter mig selv som Alpha. Muligt at jeg i en cuckold relation er beta, men hvis vi taler om at Mira har valgt mig som partner i hendes liv er jeg jo Alpha.

Det samme gør sig gældende på arbejde. Arbejde er ofte lidt lettere at tale om da der jo altid vil være et hierarki som følges. Men i flere relationer er jeg da Alpha, på mine ekspert områder er jeg Alpha - selvom jeg har indtil flere chefer der er over mig.

På den måde kan vi jo begynde at lave lange lister på hvor er vi Alphaer og hvor er vi betaer og hvor stor betydning skal eksempelvis Alpha på økonomi tillægges i forhold til Alpha på madlavning, Alpha på børneopdragelse osv. osv.

Konklusion
Jeg håber at ovenstående har givet et indblik i hvordan jeg ser Alpha / beta rollerne. Der hvor jeg synes at ovenstående er spændende er i forhold til hvor mange mænd der egentlig betegner sig som Alphaer og hvor få der måske i virkeligheden i deres mindset er ægte Alpha.
Det har egentlig også givet mig lidt forståelse for livet… har egentlig gået og tænkt meget over at jeg var ret beta og tænkt det var dårligt og at jeg var mærkelig i forhold til andre mænd, det har jeg fået manet til jorden og det er skønt.
Redigeret af Admin 11 Jan 2017 på 16:10

MrAverage

11 Jan 2017 på 18:08
Hej Admin.
Rigtig god analyse og jeg er mest enig, men med et lille "tvist":
Personligt har jeg altid fået at vide af mine kvindelige bekendtskaber at jeg er dominerende på en hensynsfuld måde.
Nogen har brokket sig over det andre har fundet en slags tryghed i det (har de sagt). Her tænker jeg ikke kun på seksuelle situationer, men generelt.
Måden du fremstiller alpha manden på synes jeg mest ligner en ukultiveret "halvabe". Jeg mener godt man kan have tendenser til at være dominerende men gennem opdragelse og dannelse fundet en mere kultiveret "alpha form".
Da jeg og min ex "swingede" gik hun langt uden om brovtende ukultiverede alphaer men ville gerne mødes med høflige galante alphaer der blot vidste hvordan man håndterer en kvinde sexuelt.