Slettet profiler...

Slettet profiler...

Admin

10 Apr 2015 på 19:26
Halløj ude i cyberspace.
Så er der sket endnu en udrydning i profiler uden beskrivende profiltekster.
Jeg synes det er RIGTIG ærgeligt at skulle "smide" medlemmer ud der ser ud til at være online ganske ofte og som har fået flere henvendelser om at udfylde en profiltekst.
Nye medlemmer får 7 dage fra de opretter profilen og herefter vil deres profil blive slettet (som tiden er til at få det gjort). Så att.: newbies - husk profilteksten!
Bedste hilsner og god weekend

Bjørn

cucknbull

10 Apr 2015 på 20:47
Rigtig god ide!

Slettet medlem

10 Apr 2015 på 22:36
Sådan er det.

Med seriøsitet kommer seriøsitet.

Slettet medlem

11 Apr 2015 på 23:47
Hej Admin
Hvad med kommentarer og blogindlæg fra "slettede medlemmer"? Både Blog og forum har efterhånden mange indlæg fra personer der ikke længere er medlemmer. Burde de ikke slettes med profilernes exit?

Nogle af indlæggene (nok de fleste) er ret banale a la "min kone er liderlig i aften", eller "skal jeg komme og kneppe jer i aften" , mens andre indlæg er ret gode og bidrager stadig til sidens kvaliteter selvom ejeren er forduftet. Omvendt har personerne bag profilen jo valgt at slette profilen og har dermed vel også krav på at få deres efterladenskaber slettet fra cyberspace?
Redigeret af Slettet medlem 11 Apr 2015 på 23:48

Admin

12 Apr 2015 på 20:25
De uerfarne...

Jeg kan sagtens følge hvad du mener og hvis et ex medlem henvendte sig og bad om at få slettet noget så ville det bestemt også ske.

Det der dog ville ske hvis alle indlæg/blogs blev slettet ville være at mange tråde i eksempelvis forummet ville blive forvirrende da der pludselig ville mangle posts inde midt i en tråd - det er egentlig en af de væsentligste grunde til ikke at slette indlægene.

Men som sagt - hvis et medlem bad om at få slettet noget så ville det bestemt ske - er jo ikke Facebook :-)

lowlaif

13 Apr 2015 på 15:05
Jeg har haft en sag med Data Tilsynet - i lovens forstand så er det persondata man kan forlange fjernet, data som unikt kan identificere en. Det er en skønssag om det er sket - så på et debatforum som her kan man faktisk ikke kræve indlæg slettet, men man kan forlange/forvente at ens nick fjernes fra tråde og selve forum.

Er ens indlæg meget detaljeret så der er en risiko for at man kan genkendes kan man bede om at få det slettet, men som udgangspunkt er vi hver især ansvarlige for at passe på os selv i cyberspace og man kan ikke med lov i hånd forvente at indlæg af den type slettet, højst anonymiseret.

Jeg synes i virkeligheden at det er "forkert" at slette aktive medlemmer, nærmest uanset profiltekst - nogen kan jo netop som skrevet på nogen profiler, lige være inde og checke af - og det kan tage noget tid inden man har vænnet sig til stemningen.

Omvendt - hvis Admin og Miss har kontaktet folk et par gange og henstillet at man udfylder sin profil, så er det da nok en meget god og "opdragende" måde at få folk til i det mindste at reagere på dette, jeg vil da formode at folk vender tilbage hvis de er aktive og synes godt om siden.